myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 
 

BRAȘOV. Exproprieri, finanțare și legislație coerentă sunt necesare pentru „activitatea «velo»”

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Preşedintele Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR), Adrian Veştea, a participat joi, la invitaţia Ministerului Afacerilor Interne, la conferinţa online pe tema dezbaterii proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Codului Rutier, în special pentru activitatea „velo”, respectiv circulaţia bicicletelor şi a mijloacelor de transport alternative pe drumurile publice.

UNCJR susţine eforturile de reglementare privind eco-mobilitatea ce vizează deplasarea pe bicicletă, atât pe căile rutiere, aşa cum sunt acestea definite de legislaţie, cât şi pe trasee dedicate, existente sau care urmează a fi construite. Dincolo de reglementarea supusă dezbaterii publice, acesta susţine că trebuie luată în considerare şi legislaţia specifică traseelor de bicicletă, cu ghidurile aferente, fiind necesară o analiză cu privire la necesitatea amendării altor legi, astfel încât să fie accelerată construirea de noi piste de biciclete. Pentru realizarea noilor piste, o atenţie sporită merită acordată mecanismelor legale ale exproprierilor de terenuri, accelerarea acestui proces fiind de dorit, cu condiţia respectării drepturilor la proprietate aşa cum sunt acestea prevăzute de legislaţia în vigoare”.

În viziunea UNCJR, nevoia de aliniere la tendinţele de eco-mobilitate şi combaterea schimbărilor climatice determină implementarea de măsuri, proiecte şi programe, un posibil demers fiind deschiderea şi crearea de mecanisme care să scadă dependenţa de transport poluant, prin utilizarea bicicletei.
Pe de altă parte, UNCJR consideră că este necesară corelarea finanţării cu actele normative existente, fie este vorba despre semnalizarea căilor rutiere care să permită accesul bicicliştilor pe acestea, fie de construirea unor piste noi de biciclete, individuale sau interconectate. Astfel, ghidurile de finanţare pentru Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare (PNRR) şi pentru următoarele mecanisme de finanţare din fonduri europene ar trebui să permită autorităţilor locale, individual sau în asociere, să finanţeze proiecte pentru semnalizarea căilor rutiere, amenajare şi construire de noi piste de biciclete, de trasee turistice sau trasee mixte (biciclete şi drumeţie).
În acest context, preşedintele UNCJR a precizat că în prezent există proiecte şi discuţii legislative recente în domeniul „velo” (de exemplu, Ghidul de proiectare a infrastructurii pentru biciclete, Legea bicicletei etc.), care trebuie armonizate, astfel încât ghidurile de finanţare să fie clare, iar criteriile de evaluare să fie în concordanţă cu legislaţia în vigoare.

Foto: arhivă

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Vi, 02 Iun 2023
Euro   Euro   EUR   4.9633   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.6099   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.7790   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   5.0913   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2599   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.4361   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5377   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   133.7300   Scădere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Credeţi că şoferii RATVB vor intra în grevă generală?

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter